Invitation til fernisering med Yrsa Dunvad

torsdag 27. april 2023 kl. 17.00 – 18.30 i Horsens Sundhedshus.

Udstillingen kan ses fra 27. april – 8. juni 2023

mandag-søndag kl.9.00 til 18.00.

Yrsa Dunvad

Kunstneren fortæller:

”Mit atelier ”Underground” har i år 20 års jubilæum, men jeg har malet i mindst 30 år, men først i slut 90-erne blev jeg færdiguddannet og begyndte professionelt at udstille på alverdens kunstmesser, kunstforeninger m.v.

Mine malerier er abstrakt natur, der bemærker sig ved at være kraftige intense penselsstrøg, eller spartel og ridser i malingen, for ligesom at understrege og give liv til maleriet.  Med lag på lag maling, opstår der mange historier i mine malerier.

Uddannet på Århus Kunstakademi tilbage i 90-erne, fået undervisning i mange år fra kunstmaler Eduardo Soza fra Chile, der har inspireret mig til de lilla og margentha farver

Jeg elsker at komme små tekster fra biblen ind hist og pist, måske titter en engel frem eller små noder, da jeg er optaget af:  Hvilken melodi fik vi her især her i livet.

Jeg har udstillet flere steder i udlandet og utallige steder i Danmark, er bl.a. kunstner hos Midtjyllands Kunstcenter.  Endvidere har jeg haft flere udsmykningsopgaver og elsker i det hele taget bare at male.

Derudover har jeg skrevet 7 bøger. Det kommer sig af, at jeg altid har skrevet historier til mine malerier og så var der en der i 2013 sagde til mig, hvorfor jeg ikke skrev en bog med alle mine tekster osv. Og det gjorde jeg så.

Det er bøger med visdomsord og tanker samt foto af mine malerier.

Billedkunstner Yrsa Dunvad Atelier Underground

Kanehaven 38, 8240 Risskov www.yrsadunvad.dk

Horsens Kunstforening – Alle er velkommen

This entry was posted in Fernisering, Udstilling. Bookmark the permalink.

Der er lukket for kommentarer.