Lars Ravn

Ravns billedsprog var oprindeligt naivistisk med de karakteristiske æggehoveder, stiliserede cirkelformede ansigter med runde øjne og streger for henholdsvis næse og mund. I sidste halvdel af 1980erne udviklede han sin kunst og skabte et helt unikt billedsprog bestående af let genkendelige, klare farvestrålende figurative malerier, der var så umiddelbart tiltalende, at Ravn har opnået en form for folkelighed. Det var derfor ganske naturligt, at han i 1990 blev inviteret til at skabe årets Tivoli-plakat. Kvinden og den falliske seksualitet er selve hovedtemaet i hans kunst, uanset om mediet er grafik, maleri, keramik eller skulptur.

Siden 1990 har Ravn skabt en lang række betydelige udsmykningsarbejder.

Hans værker kan  ses på Kunstmuseerne i Silkeborg, Århus, Vejle, Randers, Trapholt for blot at nævne nogle. I Horsens er han repræsenteret på Kunstmuseet.

Lars Ravn udstillede i Horsens kunstforening for 15 år siden.

I de seneste år har Lars Ravn udstillet og rejst i Kina han har etableret et samarbejde med kinesiske kunstnere som foreløbig har bevirket at der i februar åbner en udstilling af kinesiske kunstnere på Silkeborg Bad.

Vi ser frem til at byde velkommen til en spændende udstilling.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Der er lukket for kommentarer.