Besøg hos kunstsamler, Søren Benniche 13/9 2016

Horsens Kunstforening inviterer sine medlemmer til ”Eksklusivt besøg hos kunstsamleren, Søren Benniche”

Arrangementet foregår tirsdag d. 13. september 2016 kl. 18.30, i Søren Benniches hjem på Herregaardsparken 55, Stensballe. Her byder Horsens Kunstforening på et let traktement.

Deltagelse koster kr.100,00 for medlemmer og kr. 150,00 for ”ikke medlemmer”. Beløbet betales ved indgangen.

Tilmelding til Jytte Helbo på tlf. 26222881 eller mail: jyttehelbo@vip.cybercity.dk

efter ”først til mølle” princippet. Max. 20 deltagere.

Søren Benniche er en lidenskabelig kunstsamler, med blik for værker af høj kvalitet og et stort kendskab til kunstnerne bag disse. Han har gennem sit liv opbygget en meget fin samling af moderne kunst, og den omfatter alle de klassiske udtryksformer, som maleri, tegning, grafik, skulptur og keramik, – af både danske og udenlandske kunstnere.

Søren Benniche fortæller selv om de mere end 100 værker. Blandt de danske kunstnere ses bl.a. Wilhelm Freddie, Sonja Ferlov Mancoba, Vilhelm Lundstrøm, Johannes Hoffmeister, Svend Engelund, Jane Muus,

Mogens Zieler og Michael Kvium.130-6217

This entry was posted in Foredrag, Kunstture, Uncategorized. Bookmark the permalink.

Der er lukket for kommentarer.