Invitation til fernisering med Annemette Hoier Nielsen

torsdag d. 4. august 2022 kl. 17 – 18.30 i Horsens Sundhedshus.

Udstillingen kan ses fra d. 4. august – d.15. september 2022

mandag-søndag kl.9.00 til 18.00.

Annemette Hoier Nielsen

Annemette Hoier Nielsen fortæller:

Jeg hedder Annemette Hoier Nielsen og er kvinden bag Hoier Art, med atelier i Sommer-sted, nær Kolding. Min stil og mit formsprog er udfordrende og eksperimenterende, men altid med den unikke fortælling i centrum. Med kraftfulde penselstrøg og en bred farvepalet tager jeg iagttageren med fra tankens abstraktion til den materielle virkelighed og retur. Træd indenfor i mit kunstneriske univers med plads til leg, fantasi og følelser.

Et maleri er en rejse. For iagttageren er det en rejse ind i tankernes og følelsernes land – der hvor det abstrakte resonerer med den indre virkelighed og følelsesmæssige erindring.

For mig som billedkunstner kan processen bedst beskrives som en sejltur mod ukendt land, hvor hvert et penselstrøg på lærredet er som en lille uudforsket ø i fantasiens uendelige ocean.

Ofte bliver jeg inspireret af mennesker, dyr eller hændelser som jeg undre mig over.

Værkerne er fremstillet ved hjælp af forskellige teknikker og metoder, og udvalget byder på et varieret udtryk.

Uddannet på Designskolen i Kolding, har skrevet 2 bøger, udstiller i kunstforeninger og gallerier ind- og udland.

Afholder kurser i malerier og collage.

Nøgleord for min malerier:

• lethed
  • feminine med et strejf af maskulinitet
  • fortællende
  • humor som kontrast til det alvorlige
  • undren

Mail: annemetteo@hoierart-univers.dk

FB: Hoier_art

IG: Hoier_art

Horsens Kunstforening – Alle er velkommen

This entry was posted in Fernisering, Udstilling. Bookmark the permalink.

Der er lukket for kommentarer.