Britta Haakansson – Udstilling januar 2019

Vi inviterer til fernisering torsdag d. 10. januar kl. 17 – 18.30:

”Britta Haakansson – kunst til eftertanke og fantasi ” 10. januar til 22. februar 2019. Vi byder på et glas vin og lidt snack! Alle er meget velkomne.

Britta Haakansson:

”Min vej ind i billedkunsten er ikke gået igennem akademiet; men lært det gennem livets skole, dog skal det nævnes, at jeg har gået hos en lokal kunstner Arnold W. Pedersen i 2 år, hvor især farvelæren var lærerig. I starten var det en hobby ved siden af mit arbejde som bioanalytiker ; men de seneste 10 år har jeg udstillet landet over i kunstforeninger, kunstmesser og deltaget i censurerede udstillinger. Maler på lærred i olie eller acryl, naturalistisk med et tvist af det surealiastiske, glade, farverige og fortællende malerier. Fascinationen af træer og hvad der sker i samfundet er min inspiration.

Et ordsprog eller talemåde kan blive til et maleri. Er hele tiden i udvikling og nysgerrig for nye motiver og stilarter. Er en habil håndværker, spørgsmålet er bare om beskueren kan lide mine motiver og den historie jeg vil fortælle. Ønsker med min kunst at bringe glæde i hverdagen, til eftertanke og til fantasien.”

Med venlig hilsen Horsens Kunstforening

This entry was posted in Fernisering, Nyheder, Udstilling. Bookmark the permalink.

Der er lukket for kommentarer.